SPØRGSMÅL OG SVAR


Vi har samlet en håndfuld af de mest stillede spørgsmål til vores kundecenter, for at du som kunde i Fibia kan blive oplyst omkring aktuelle ting, der er værd at vide. Det vil fremover være et fast tema i vores nyhedsbrev.

Her er de hyppigste spørgsmål til vores kundecenter.

1) Hvad indeholder det halvårlige Personlige TV servicegebyr?

TV Servicegebyr er et forudbetalt halvårligt gebyr på 399 kr., som opkræves pr. husstand. Det Personlige TV Servicegebyr giver dig adgang til en række funktioner på Waoo!’s tv-portal som for eksempel Start Forfra, DR TV, elektronisk programguide, Waoo! Bio mv. Det dækker også de omkostninger, som Waoo! har i forbindelse med administration, distribution, opdatering, udvikling og sikkerhed. Desuden dækker det halvårlige Personlige TV Servicegebyr lån af den første tv-boks inkl. muligheden for at få denne ombyttet ved fejl. Se gældende regler for ombytning af tv- bokse i Waoo!’s abonnementsvilkår, som kan læses her.

2) Hvordan får man hjælp til fakturaen?

Du kan finde information om, hvordan du læser din fibernetregning her


3) Jeg vil gerne tilmeldes Betalingsservice. Hvor gør jeg det?

Er du kunde i Jylland, ringer du blot til kundeservice på 70 29 24 44 og beder om at blive tilmeldt.

Er du kunde på Sjælland kan du udover at ringe til kundeservice også tilmelde dig online ved at udfylde denne formular.



Vær opmærksom på du skal bruge dit kundenummer, som du finder på din faktura.



4) Jeg skal indstille mit kabel-tv. Hvor finder jeg en oversigt over frekvenser?

For at du kan finde kanalerne, som hører til din kabel-tv pakke, skal du lave en manuel digital kanalsøgning. Det er ikke nok at gennemføre en hurtigsøgning på dit tv.

Der er 4 søgeværdier, og du skal bruge så mange af dem, som dit tv giver mulighed for at indtaste:

  • NetID: 100
  • Startfrekvens: 234 Mhz
  • Qam (modulation): 256
  • Symbolrate: 6875

Kig eventuelt i din manual til dit TV, hvis du er i tvivl om, hvordan kanalsøgningen skal gennemføres på dit tv - eller kontakt producenten af dit tv.

Se en detaljeret frekvensliste for Storkøbenhavn her
Se en detaljeret frekvensliste for Sjælland og Ørerne her
Se en detaljeret frekvensliste for Jylland her



5) Hvordan skal jeg måle min hastighed?

Når du tester din hastighed, skal du være opmærksom på forudsætningerne for korrekt måling:

Hastigheden skal altid måles med en computer, som er forbundet direkte med netværkskabel til fiberboksen. Der gives ikke hastighedsgaranti, hvis hastigheden måles igennem din egen trådløse router eller via det trådløse netværk i fiberboksen. Læs hvordan du skal udføre hastighedstesten på testdinhastighed.dk

Hvis målingen stadig er for lav, når du måler direkte på fiberboksen med din computer, kan du kontakte teknisk support på telefon 70 29 24 44 - vælg teknisk support.